woensdag 29 mei 2013

 

MEELEVEN


Veel van wat ik heb meegemaakt in mijn leven
heeft bijgedragen aan het vergroten van mijn empathie en begrip voor anderen.
De dood van mijn ouders, de geboorte van mijn kinderen, een verbroken vriendschap, mijn huwelijk, ziek zijn, ontslag, verhuizing;
grote en minder grote gebeurtenissen droegen bij aan het leren kennen en begrijpen van mezelf en zo aan het kunnen kennen en begrijpen van de ander.

Het leven leert mij op die manier meer verwantschap en meer verbinding te voelen.
Existentiële eenzaamheid
kan worden verzacht door de gelijke ervaring te delen.

De ervaring van sterven echter kan niet meer worden ingezet voor meer empathie en begrip.
Doodgaan wordt niet verzacht door de ontmoeting met een ander die hetzelfde meemaakte.

Dood is de eenzaamste weg.

klik hier voor mijn site


Geen opmerkingen:

Een reactie posten