vrijdag 17 mei 2013

 

EXOTISCH




De kamer is hoog en groot en kaal.

Langs de wanden staan twaalf stoelen met houten armleuningen, eigenhandig bekleed met vaalgroene ribfluweel door iemand met een enthousiast nietpistool. Er klinkt zachte fluitmuziek met vreemde intervallen.

Een kleine man met een witte jas komt binnen. Hij loopt met zijn blik op de grond gericht dwars door de ruimte en gaat via een deur naar een klein kamertje, waar hij achter een tafeltje, waarop een wit kanten kussentje ligt, gaat zitten. Ik word geacht hem te volgen.

Ik ga ook zitten en leg mijn beide handen op het witte kussentje.

Hij pakt mijn handen vast en zegt: 'Rug ? Pijn?' En knikt vervolgens zelf ja. 'Slapen? Slecht?' Nog eens knikt hij ja. Hij gebaart me met hem mee te lopen en weer gaan we dwars door de kale kamer. 'Naar kamer vier ' : drie behandeltafels op een rij. Ik mag op de middelste gaan liggen, naast een mevrouw met een buik, waar zeker vijf naalden uit oprijzen.

Ik vertoef minstens een uur, nog steeds begeleid door de fluitmuziek, met blijvend uitzicht op die buik, voorzien van onder stroom staande naalden op de ligbank.

Die nacht voor het eerst sinds maanden geen rugpijn!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten