maandag 25 maart 2013

TEKENS

Er zijn spirituele stromingen die overal een teken in zien (of is het zo dat overal een teken in zien een spirituele stroming oplevert?).

Nou wil ik dat ook graag, overal een teken in zien.
Dan wordt het leven toch hanteerbaarder.

Toen ik aan het dansen was en de muziek net bij Gathering the Birds kwam, zag ik in de esdoorn acht (ja echt: acht), gaaien zitten. Een overduidelijk teken lijkt me.
Van pech en tegenslag ( aldus de kerkelijke symboliek)? Of van het verbinden van hemel en aarde, vindingrijkheid en het aanwenden van macht in de positieve zin? Of staan gaaien voor gevoeligheid, kracht en aanpassingsvermogen?
Wat hebben ze mij te zeggen? Moet ik nu alert zijn op tegenslag?
Moet ik me realiseren dat ik hemel en aarde kan, wil, moet verbinden?
Zaten die gaaien daar om mij attent te maken op mijn (on-)gevoeligheid, (gebrek aan) kracht?

Ik raak in de war van al die tekens, ze sturen me alle kanten op, wat staat me te doen? Waar moet ik heen? Wie moet ik zijn?

Gelukkig zat er, toen ik ophield met dansen, een huismus op de stoep.


Hier klikken voor mijn site



Geen opmerkingen:

Een reactie posten