zondag 3 maart 2013

...EN ZWERVEND ONTDEKKEN HET WONDER VAN HET ZIJN....

Zo door het leven gaan is mijn verlangen.
Maar zwerven is zo gemakkelijk nog niet. Het leven raakt snel gevuld met allerlei houvasten, een partner, een huis, een geloof, en vooral veel overtuigingen.
Zo'n overtuiging staat het zwerven in de weg. Met een overtuiging weet je precies hoe je pad loopt of zou moeten lopen en komt er weinig van zwerven.
Zwerven vraagt een voortdurende nieuwsgierigheid. Is dit mijn weg? Moet ik een ander pad lopen? Wat is het leven voor mij?

En al dwalende begeleidt mij steeds het volgende prachtige lied: ( en ook daarin klinkt toch weer een overtuiging door!)

Return again
Keer weer terug, keer weer terug,

terug naar de grond van je ziel.
Terug naar wat je bent, terug naar wie je bent,
terug naar waar je bent,
steeds opnieuw naar de bron…

vertaling Andries Govaart


Return Again
Music: Schlomo Carlebach
Lyrics: Rafael-Simkba Kahn
© Schlomo Carlebach All Rights Reserved

Klik hier om mijn website te bezoeken
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten