zaterdag 21 december 2013

HULP


Bij de post van vanochtend zaten er weer drie.
Juist zo vlak voor Kerstmis komen ze in grote getale.
De een doet een moreel beroep, de volgende heeft hartverscheurende foto's,
de derde stuurt een onbenullig cadeautje.
Mijn geweten wordt voortdurend aangesproken.
Het zijn niet kerstkaarten, maar bedelbrieven
die mijn gemoed beïnvloeden.

Ik vind ook dat geven zaliger is dan ontvangen.

Maar de doortrapte koppeling met Kerstmis bevalt me niet.
Niet mijn goedgeefsheid wordt aangesproken, maar mijn schuldgevoel.
De bedelbrieven suggereren mij een afkoopsom, zodat ik toch Kerstmis kan
vieren ondanks alle leed in de wereld.

Ik heb de definitieve oplossing hiervoor gevonden:
alle brieven ongeopend laten tot het nieuwe jaar.



klik hier voor meer weerKlank



Geen opmerkingen:

Een reactie posten