zondag 22 december 2013

EDUCATION PERMANENTE


Voor me ligt het nieuwe universitaire aanbod van cursussen.
Ik kan Kopstukken van de moderne filosofie volgen
of Middeleeuwse kerken en kloosters in Italiƫ.
Maar het liefst zou ik weer terug naar school.
In het ritme komen van elke dag leren.
Met mijn eigen hoogst individuele rooster.

Nederlands: lezen, vergelijken en analyseren.
Muziek: theorie en praktijk, luisteren en uitvoeren.
Italiaans: de Divina Commedia lezen met de vertaling ernaast,
het Italiaans uitpluizen en vervolgens bij
Filosofie: de diepere lagen van Dantes werk onderzoeken, waarna dan bij
Geschiedenis: de context van de tijd kan worden betrokken.
Als slot van de dag:
Dans: dansen in allerlei vorm.

School als een dagelijkse inspiratie en voeding,
ik zou me er zo voor opgeven
maar
examen doe ik echt nooit meer.
Dat  doe  ik  nooit  meer!


klik hier voor Stem en Ziel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten