maandag 8 april 2013

DWALEN


Ik wil door het leven dwalen, dwalend ontdekken het wonder van het zijn.

Dwalen is iets anders dan verdwalen.
Dwalen betekent het doel van het pad niet kennen.
Dwalen moet voorbereid worden.
Goed toegerust op weg gaan, maar zoveel mogelijk ballast achter laten.

Ik luister al dwalende naar mijn binnenste voordat ik een volgende stap zet.
Dwalen vereist nieuwsgierigheid en vertrouwen.
Vertrouwen ook als ik het niet weet.
Dwalen heeft tijd nodig en aandacht en onbevangenheid.

“ 'k moet dwalen, 'k moet dwalen
Langs bergen en langs dalen
Daar kwam een kleine springer in het veld
Hij zwaaide met zijn hoed
Hij stampte met zijn voet
Kom laten wij nu dansen gaan, dansen gaan
En de and'ren moeten blijven staan. “


klik hier voor méér weerKlank


Geen opmerkingen:

Een reactie posten