donderdag 17 oktober 2013

TECHNIEK

Wanneer ik een lied aan het instuderen ben, komt er steevast een moment dat de techniek de uitvoering in de weg zit. Ik weet hoe het moet, maar dat is ook precies wat zich op de voorgrond dringt: hoe het moet. De manier waarop gezongen moet worden beheers ik, maar dat betekent niet dat het lied dan mooi wordt uitgevoerd. Daar is iets anders voor nodig, iets meer, iets voorbij de methode. Daar is voor nodig dat ik het lied word. Het lied moet in al zijn facetten in mijn vezels kruipen.
Techniek is noodzakelijk, maar met kundigheid alleen red ik het niet. Ik moet mezelf ook weer bevrijden van de receptuur; die moet vanzelfsprekend worden, zodat alle aandacht uitgaat naar de verbinding van lichaam, geest en gevoelens. Zodat ik stem kan geven aan mijn ziel.
Zodat mijn lied in mij en ik in mijn lied kan wonen.


klik hier voor meer WeerKlank


Geen opmerkingen:

Een reactie posten