donderdag 2 juli 2015


HET IS WAT HET IS


ik wil een ander woord
een ander woord voor 
aanvaarden
aanvaarden is zo plechtig
en zo zwaar
zo ernstig en zo beladen
nee, berusten wil ik niet
dat is achterover zitten
en wachten tot de tijd verstrijkt
en ook niet accepteren
dat is alsof ik een deal moet sluiten
onderhandelen en me uiteindelijk neerleggen
bij het resultaat
nee
ik wil
met open armen
en open handen 
aannemen wat het leven biedt
niet de strijd aanbinden 
maar
tja
aanvaarden



klik hier voor mijn site

2 opmerkingen:

  1. mijn zusje, een mongooltje, zei altijd als iemand een grap maakte; "moet ik dat nemen?" Je hebt gelijk dat aanvaarden meer iets te maken heeft met tolereren enzo.
    Nemen en ontvangen, vooral ontvangen, is beter. Wat kan je nou meer doen dan al wat is te ontvangen? p.

    BeantwoordenVerwijderen