maandag 4 november 2013

 

DE ZWERVER

Plotseling stond hij op de deurmat en vroeg om een boterham met hagelslag.
Ik had geen hagelslag dus stelde ik een dubbele boterham met pindakaas voor.
Hij zag er uit en rook alsof hij die nodig had.
Stiekem hoopte ik dat hij zich om zou draaien en weer zou verdwijnen,
maar hij liep achter me aan naar de keuken.
Hij volgde nauwkeurig al mijn bewegingen terwijl ik uit mijn ooghoeken hem in de gaten hield.
Zijn geprevel verstond ik niet, zo intens was ik bezig een strategie te bedenken hoe hem naar buiten te werken.
Een glas melk bleek een té gezonde optie; een biertje wou hij wel, maar daar vond ik het te vroeg voor.
Toen hij begreep dat er verder niet veel meer te krijgen viel,
vertrok hij mopperend, mij achterlatend in verwarring.
Was het angst, schuldgevoel of naastenliefde?

klik hier voor meer WeerKlank

Geen opmerkingen:

Een reactie posten