dinsdag 2 januari 2018

NAAR GUIDO'S WENSEN


Ik wens je een jaar
dat heel gezond is
ik wens je een jaar 
dat zacht en rond is
ik wens je een jaar
dat hartstochtelijk zingt
een jaar 
dat danst en vrolijk springt
ik wens je een jaar
dat als je terugkijkt
een verrukkelijk uniek jaar blijkt
ik wens je een jaar
met liefde als drijfveer
zo'n jaar wens ik je
elk jaar weer

©margrietlenglet2018


 Oorspronkelijk gedicht van Guido Gezelle (1830-1899)

Een deugdelijk jaar
 
lk wensche u een jaar,
      dat zachte als zijde is;
ik wensche u een jaar,
      dat blank en blijde is;
ik wensche u een jaar,
      dat ver van krank is,
een deugdelijk jaar
      zoo breed als 't lang is;
ik wensche u een jaar,
      dat, als 't voorbij is,
          een zalig jaar
      voor u en mij is;
ik wensche u een jaar,
      zoo Gods gebod is,
dat in en dat uit
      geheel voor God is.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten